Rippikoululaiset sisaruspiirissä.

Rippikoulusta eväitä elämään

Rippikoulu on seikkailu, jonka voi kokea vain kerran. Se on kirkon kasteopetusta, jonka aikana nuori saa eväitä elämäänsä, kun yhdessä muiden nuorten ja seurakunnan aikuisten kanssa pohditaan elämään ja uskoon liittyviä asioita.

Useimmiten rippikoulu käydään sinä vuonna, kun nuori täyttää 15 vuotta.

Rippikoulu 2023–2024

Rippikoulu alkaa torstaina 9.11.2023 iltakirkolla kello 19 Lohtajan kirkossa. Jumalanpalveluksen jälkeen on rippikouluinfo, joka kestää noin kello 20.30 asti. Tänne kutsutaan rippikoululaiset vanhempineen.

Talven mittaan on tapaamisia ja muita tilanteita, joihin rippikoululaisen kuuluu osallistua (seurakuntajakso eli seurakunnan toiminnan osallistumisjakso). Rippikoululainen täyttää seurakuntajaksolla riparikorttia osallistumisista ja kortin tulee olla täytetty leirille tultaessa.

Rippikoulu päättyy konfirmaatioon.

Rippileirit 2024

1. Lohtajan seurakunnan rippikoulu

• Rippileiri to 25.7.- la 3.8. Vasikkasaaressa
  • Konfirmaatio su 4.8. Lohtajan kirkossa.

2. Rippileiri ja konfirmaatio muualla

• Järjestön tai herätysliikkeen järjestämä ripari

Ilmoittautuminen

• Ilmoittautuminen on päättynyt.
  • Jos valitset jonkun järjestön tai herätysliikkeen järjestämän rippileirin, ilmoittaudu kuitenkin myös seurakunnan rippikouluun, koska seurakuntajakso suoritetaan omassa seurakunnassa.

Rippikoulusta ja maksuista

Leirimaksu (ruokamaksu) on 160 euroa.  Maksu maksetaan leirille ilmoittautumisen jälkeen. Maksusta voi saada alennusta tai vapautuksen kirjallisella anomuksella, joka kysytään ilmoittautumislomakkeessa. Seurakunta lahjoittaa rippikoululaisille Raamatun.

Huom! Kun valitset sinulle sopivaa leiriä, ota huomioon leiripäivät. Huomioon otettavaa on myös se, että leiriltä ei voi olla pois esim. harrastusten takia.

Huom! Lomakkeessa on kysymyksiä myös mm. allergioista, sairauksista ja muista sellaisista asioista, jotka luottamuksellisesti kerrotte. Me emme saa tietoja esim. koulusta tai muualta. Oppimisasioissa: jos annatte luvan, voimme konsultoida koulun erityisopea, että osaisimme parhaiten ottaa nuoren erityistarpeet huomioon.

Kokkolan rovastikunnan selkorippikoululeiri

Pidetään helatorstaiviikolla toukokuussa. Se toteutuu aina, kun ilmoittautuneita tulee riittävästi. Ilmoittautumiset marraskuun 10. päivään mennessä. Leiripaikkana on Vasikkasaaren leirikeskus, Trullevintie 135, Kokkolassa.
Selkorippikoulu on tarkoitettu peruskoulun pienryhmässä opiskeleville nuorille.
Ilmoittautumiset ja lisätietoja:
Tero Huuhtola-Laurén, seurakuntapastori, tero.huuhtola-lauren@evl.fi, p. 050 3147 384
Milla Haapalainen, lastenohjaaja, milla.haapalainen@evl.fi, p. 050 3147 381

Riikka Peltola, diakoniatyöntekijä, riikka.peltola@evl.fi, p. 050 3147 393
Marja-Liisa (Lissu) Latvatalo, kehitysvammaistyön pastori, marja-liisa.latvatalo@evl.fi, p. 0400 167 509

Lue lisää konfirmaatioista.

Jos sinulla on kysyttävää, ota rohkeasti yhteyttä.

Iloisin ripariterveisin, riparitiimin puolesta!

Tero Huuhtola-Laurén p. 050 3147 384 ja Milla Haapalainen p. 050 314 7381.

Seuraa myös näitä

Rippikoululaisille ja vanhemmille luodaan yhteinen WhatsApp-ryhmä yhteydenpitoa varten.
Kokkola-lehden kirkolliset ilmoitukset.
Instagram: lohtajaseurakunta