Päiväkerhot

Syttyy kynttilä. Istumme nyt hiljaa.
Jeesus luonamme, valon tuojamme.

Päiväkerhot ovat kirkon järjestämää kristilliseen arvopohjaan perustuvaa varhaiskasvatusta 3–5-vuotiaille lapsille. Päiväkerhossa lapsille kerrotaan turvallisessa ilmapiirissä kristillisen uskon keskeisiä asioita lapsentajuisesti perustuen lähetyskäskyyn ja lasten evankeliumiin. Päiväkerho auttaa myös lasten sosiaalista ja toiminnallista kehitystä.

Kerho tarjoaa lapselle mahdollisuuden päästä mukaan iloiseen, turvalliseen ja pedagogiseen toimintaan. Kerhoissa opetellaan hiljentymistä sekä ihmetellään elämän pieniä ja isoja asioita, leikitään, lauletaan, askarrellaan, satuillaan ja opetellaan ryhmätaitoja.

Päiväkerhot kokoontuvat

Päiväkerhot on tarkoitettu 3-5-vuotiaille lapsille. Syksyllä alkaviin kerhoihin pääsevät kyseisenä vuonna 3 vuotta täyttävät lapset ja niihin ilmoittaudutaan keväällä. Toimintakauden kuluessakin voi kysyä paikkoja. Myös kunnan varhaiskasvatuksen piirissä olevat lapset voivat tulla mukaan kerhoon.

Päiväkerhoissa hiljennymme yhdessä "Jumalan piirissä" Raamatun kertomusten äärellä eläytyen, rukoillen ja laulaen. Leikkien, liikkuen, kädentaitoja harjoitellen ja yhdessä toimien opimme huomioimisen, auttamisen, jakamisen ja hyväksymisen taitoja.

Päiväkodin, Leppiksen ja Hirvenpesän lapsiryhmille sekä esikoululaisille pidetään seurakunnan järjestämiä tuokioita joko itse paikalla tai etäyhteyksin.

Lohtajan päiväkerho kokoontuu yhteensä kolme kertaa viikossa:

tiistaisin 4-5-vuotiaiden päiväkerho klo 12:00-15:00 Pappilan kerhotilassa, Alaviirteentie 105

keskiviikkoisin 4-5-vuotiaiden päiväkerho klo 12:00-15:00 Marinkaisten rukoushuoneessa, Vanha Rantatie 38

3-vuotiaiden kerho kokoontuu kerran viikossa, joka toinen viikko tiistaina Lohtajan pappilassa klo 9:30-11:45, joka toinen viikko keskiviikkona Marinkaisten rukoushuoneessa klo 9:30-11:45. Ensimmäinen kerhokerta Lohtajan pappilassa tiistaina 3.10. klo 9:30-11:45.

Ilmoittaudu syksyllä 2023 alkaviin päiväkerhoihin tästä.

Liikuntapainotteiset kerhot

Kerhokauden aikana pidetään muutaman kerran kaikkien perhekerhojen ja päiväkerhojen yhteisiä liikuntapainotteisia kerhoja Mainingissa tai kerhopaikoissa. Samaan aikaan ei ole muita kerhoja.