Kuvakoosteessa nuoria metsässä, kitaransoittaja ja paljaat jalat ympyrässä.

Nuoret

Sanaa ja seuraa, pelejä ja pureskeltavaa, musaa ja muuta mukavaa.

Nuorten toiminta on suunnattu pian rippikouluun tuleville, rippikouluikäisille ja sitä vanhemmille nuorille. Tuu mukahan ja taho kaveriaki!

Seurakunnan nuorisotyössä on monenlaisia juttuja nuortenilloista valtakunnallisiin suurtapahtumiin asti.

MUST-tapahtuma

Seurakunnan oma MUST-tapahtuma järjestetään helmikuun alussa  ja se on "must" eli pakollinen riparilaisille, ja muille toivottavasti myös myönteinen "must"...

Nuortenillat

Nuorteniltoja on säännöllisesti syksy- ja kevätkausina joka toinen maanantai klo 18-20:30 Lohtajan nuopparin tiloissa. Nuortenillat ovat tarkoitettuja 7- luokkalaisista ylöspäin, yläikäraja on kuitenkin 18v.

Nuopparin osoite: Alaviirteentie 12, 68230 Lohtaja.

Yhteistyö koulun kanssa

Seurakunta pitää yläkoululla päivänavauksia ja koulupäivystystä. Yläkoulun oppilaat osallistuvat vuosittain seurakunnan pääsiäisvaellukseen, koulun Kauneimpiin Joululaluihin sekä koulun aloitus- ja päätöskirkkoihin. Seurakunta järjestää konsertteja ja tuntivierailuja.

Retket ja leirit

Nuorille järjestetään erilaisia retkiä. Keväällä järjestetään isosleiri Vasikkasaaren leirikeskuksessa. Mukaan ovat tervetulleita niin uudet kuin vanhatkin isoset. Vuoden mittaan käydään myös rovastikunnan ja lähiseurakuntien nuorten tapahtumissa.

Mikäli sinulla on ehdottaa retkikohteita, voit ottaa meihin yhteyttä! :)

Tero/ 050 3147 384  Milla/ 050 3147 381

Maata näkyvissä -festarit

Perinteeksi on muodostunut marraskuinen matka Maata näkyvissä -festareille Turkuun.

Lohtajalta lähtee festareille bussikyyti. Lähtöpaikka ilmoitetaan myöhemmin. Lähtö on perjantaiaamuna ja paluu sunnuntai-iltana. Seurakunta maksaa osan retkestä, omavastuuosuus tarkentuu myöhemmin. Maksu sisältää bussimatkat, festariliput ja ruokailut festaripaikalla ja koulumajoituksen.

Ilmoittaudu mukaan. Retkikirje, turvatietolomake ja maksulinkki lähetetään sähköpostitse ennen retkeä.

Jumalanpalvelus

Erityistapahtumien yhteydessä on nuorten omia messuja. Joka sunnuntai kutsutaan koko seurakuntaa, kaikenikäisiä, yhdessä kirkkoon jumalanpalvelukseen.

Tehtäviä tarjolla

Nuoria kutsutaan käyttämään lahjojaan; käsiä, jalkoja, päätä, korvia, suuta, olkapäätä ja sydäntä. Kaikkia tarvitaan; teetpä sitten musiikkia, ohjaat kilpailua tai pidät hartautta.

Isoskoulutus ja isosena toimiminen

Isoskoululutus alkaa lokakuussa ja koulutusta on kerran tai pari kuukaudessa torstaisin klo 17 tai 18. Ilmoittautuminen koulutukseen alkaa syyskuun aikana. Seurakunnan nuorten toimintaan osallistuminen valmentaa myös isosen tehtävään. Isoskoulutus antaa nuorille valmiuksia toimia ryhmänohjaajina varhaisnuorten leireillä ja ripareilla. Lisäksi tarvitaan talkoolaisia erilaisissa tapahtumissa.

Donkkis-avustajaksi

Nuoria tarvitaan avustajiksi Donkkis-iltoihin. Isoskoulutuksessa saa apua myös tähän tehtävään.