Tipu, jolla on aurinkolasit.

Pääsiäisjumis

Lohtajan kirkon virsinumerot.

Musiikki

Musiikilla on keskeinen sija kristillisen seurakunnan elämässä. Yhteislaulun tarkoitus on auttaa seurakuntalaisia osallistumaan itsenään, kukin omalla äänellään tai äänettömyydellään. Seurakunnan pääjumalanpalveluksessa, yleensä sunnuntaiaamuisin, käytetään virsikirjaa tai lastenvirsikirjaa. Muissa jumalanpalveluksissa voidaan käyttää myös muita yhteislauluja.

Seurakunnan monet kuorot ja yksityiset seurakuntalaiset avustavat laululla ja soitolla. Seurakunnassa järjestetään myös kirkkokonsertteja ja muita musiikkitilaisuuksia.

Kuorot

Gospelkuoro Valo harjoittelee perjantaisin Marinkaisten rukoushuoneella klo 17:30-19:00. Gospelkuoroon ovat tervetulleita kaikki aikuiset ja ne nuoret, joilla äänenmurros on alkanut. Valoa johtaa KM/FM Ilona Haverinen.

Lapsikuoro Viljavat harjoittelee Marinkaisten rukoushuoneella keskiviikkoisin klo 15:30-16:15. Lapsikuoroon ovat tervetulleita kaikki lapset ja nuoret, joilla ei vielä ole äänenmurrosta. Lukutaidosta on etua, mutta se ei ole välttämättömyys. Lapsikuoroa johtaa kanttori Lahti.

Haluatko

Perustaa oman laulu- tai soitinyhtyeen?
Kysy kanttorilta.

Laulaa tai soittaa jumalanpalveluksessa?

Tienata taskurahaa kanttoroimalla?
Kysy kanttorilta. (Tarjous koskee esimerkiksi musiikin opiskelijoita.)

Järjestää konsertin?
Kysy kanttorilta.

Kanttori vastaa hyvin viesteihin, huonosti puheluihin.

kuorolaisia seisomassa alttarilla

Gospelkuoro Valo

Tulevia konsertteja

27.3. G.B.Pergolesi, Stabat mater. Minna-Leena Lahti, sopraano, Laura Mäkitalo, mezzosopraano, Matti Pohjoisaho, piano. Hiljaisen viikon keskiviikon ahtisaarna

29.3. S.Erkkilä, Jeesuksen seitsemän sanaa ristillä. Samuel Heikkinen, Jeesus, Hanna Koivumaa, sello, Gospelkuoro Valo. Pitkäperjantain jumalanpalvelus.

31.3. P.Simojoki, JUMIS. Lapsikuoro Viljavat, Gospelkuoro Valo, bändiläisiä. Ensimmäisen pääsiäispäivän juhlajumalanpalvelus.

8.6. Lavrencukin perhe. Suomalaisia, hebrealaisia ja slaavilaisia lauluja. Pappilan pihapippalot.