Kaksi ihmistä keskustelemassa pöydän äärellä. Ristikoriste pöydällä.

Diakonian juhlavuosilogo.Diakonia - tukea elämään

Onko elämä solmussa tai arjen palapelin palat hukassa? Aivan jokainen voi löytää itsensä tilanteesta, jossa ei tiedä, mitä tekisi tai mistä saisi apua.

Diakonia on kristilliseen rakkauteen pohjautuvaa rinnalla kulkemista elämän eri tilanteissa, niin suruissa kuin iloissakin.

Diakonia on rohkaisua jaksamaan, toivon etsimistä, huolien jakamista. Diakoniatyö tarjoaa keskusteluapua ja rinnalla kulkemista erilaisissa elämäntilaissa. Pyrkimyksenä on ihmisen kokonaisvaltainen kohtaaminen. Vaikeuksien kanssa ei tarvitse jäädä yksin!

Diakoniavastaanotto

Diakoniavastaanotolle voi varata ajan puhelimessa tai sähköpostilla. Diakoniatyöntekijän tavoitat puhelimitse p. 050 3147 393 ja sähköpostilla riikka.peltola@evl.fi. Diakoniavastaanotolle voit tulla monenlaisten huolien kanssa. Diakoniatyö on kuuntelemista, keskustelemista, tukemista, ohjausta, taloudellista apua, ruoka-apua.
Diakoniatyön kautta jaetaan kaupan hävikkiruokaa. Lohtajan seurakunta on mukana

Diakoniassa voidaan kohdata:

• vastaanotolla
  • juttukaffilassa
  • kotikäynneillä
  • laitosvierailuilla
  • syntymäpäivätervehdysten merkeissä
  • kerhoissa ja piireissä
  • sururyhmässä

Lisäksi järjestetään retkiä, leiripäiviä, kirkkopyhiä, myyjäisiä ja tempauksia. Osa erityisryhmien toiminnasta on rovastikunnallista ja naapuriseurakuntien kanssa yhteistä. Kirkon vuosittaisen suurkeräyksen, Yhteisvastuukeräyksen yhteydessä järjestetään monipuolista toimintaa ja yhdessä jakamista!

Viranhaltijan lisäksi työtä tekee runsas vapaaehtoisten joukko, kuten diakoniakylätoimikunnat eri kylillä. Tervetuloa mukaan toimintaan!