Merkkipäivät

Elämän varrelle mahtuu tapahtumia, jolloin juhlat ja muistamiset ovat paikallaan.

Seurakunta haluaa muistaa merkkipäivän sankaria. Kun vietät erityistä juhlapäivää, voit pyytää papin, diakoniatyöntekijän tai seurakunnan vapaaehtoisen tervehdyskäynnille luoksesi. Kutsuminen ei edellytä juhlia ja täytekakkua tai mitään erityisjärjestelyjä.

Seurakunnalla on myös säännöllisiä muistamistapoja tietyn ikäisille.

3–4-vuotiaat

Syntymäpäivätervehdys
3- ja 4-vuotiaat saavat seurakunnalta syntymäpäivätervehdyksen.

Onnittelukäynti ja lahja
Nuorisotyönohjaaja käy 3-vuotiaiden kotona onnittelukäynnillä ja lapset saavat lahjana Lasten Raamatun.

Yhteissyntymäpäivät
Vuosittain järjestetään 4-vuotiaille yhteissyntymäpäivät.

10-vuotiaat

10-synttärit
Syksyisin kaikki 10 vuotta täyttävät kutsutaan yhteisille 10-synttäreille. Juhlassa on tarjoilua ja ohjelmaa. Kaikki saavat myös pienen synttärilahjan.

Ikäihmisten muistaminen

Yhteissyntymäpäivät
70-ja 75-vuotiaita kutsutaan yhteiseen syntymäpäiväjuhlaan.

Tervehdyskäynti
• Seurakunnan työntekijä tekee syntymäpäivätervehdyskäynnin 80 ja 90 vuotta täyttäville sekä yli 90 vuotta täyttäville.
• Diakoniakylätoimikunnan jäsen tekee syntymäpäivätervehdyskäynnin 85 vuotta täyttäville.

Jos päivänsankari ilmoittaa yleisesti, ettei vietä juhlia, seurakunta kunnioittaa hänen päätöstään.

Kukkien ojentaminen.