Raamattu, enkeli ja kynttilä.

Pyhäkoulut

Lapset saavat tulla, Jeesus, sanoit niin.
Vapahtajan luokse kaikki kutsuttiin.
(Jukka Salminen)

Pyhäkoulu on lasten jumalanpalvelushetki. Se on tarkoitettu sekä alle kouluikäisille lapsille että koululaisille. Jumalanpalvelus ja messu ja erityisesti noin kerran kuukaudessa järjestettävä perhekirkko kutsuvat myös mukaansa lapsia yhdessä vanhempiensa ja isovanhempiensa kanssa.

Perinteinen pyhäkoulu

Tällä hetkellä seurakunnassa on yksi perinteinen pyhäkoulu Elina Pesosella Uudellakylällä, Uudenkyläntie 541.

Piirroshahmo Pietu-poika Pyhäseikkailusta.

Pyhäseikkailu-kirjepyhäkoulu

Pyhäseikkailu on 1.-6.-luokkalaisten kirjepyhäkoulu. Raamattuopetus on Pietu-pojan kirjeissä, joissa hän kertoo myös oman elämänsä seikkailuista ja sattumuksista. Pyhäseikkailussa tehdään yhteistyötä koulujen kanssa. Kaikki saavat syksyllä koulun kautta jaettavan kauden ensimmäisen kirjeen. Sen jälkeen kirje lähetetään postitse jatkoon ilmoittautuneille. Kesken kauden voi myös ilmoittautua mukaan.

Pyhäseikkailu voi olla myös koululuokkien uskonnontuntien oheismateriaalina. Silloin kirjeet toimitetetaan suoraan kouluun ja jaetaan koko luokalle. Kirjeessä on tekstit lapselle ja vanhemmille sekä tehtävä. Vastauspaperi palautetaan koulussa olevaan laatikkoon. Kuukausittain seurakunnan päivänavauksen yhteydessä arvotaan joka koululla palkinto vastauksen palauttaneiden kesken.

Voit ilmoittautua Pyhäseikkailuun mukaan myös lähetämällä yhteystiedot Pyhäseikkailusta vastaavalle työntekijälle.

Tammikuun 2021 kirje
Helmikuun 2021 kirje
Maaliskuun 2021 kirje
Huhtikuun 2021 kirje
Toukokuun 2021 kirje
Syyskuun 2021 kirje
Lokakuun 2021 kirje
Marraskuun 2021 kirje
Joulukuun 2021 kirje
Tammikuun 2022 kirje

Minustako pyhäkoulunopettaja?

Pyhäkoulunopettajan tehtävä on mielekäs vapaaehtoistyön muoto seurakunnassa. Pyhäkoulua voi pitää vaikkapa kotona omille ja naapuruston lapsille. Pyhäkoulu voi kokoontua myös arkisin. Pääsyvaatimuksena on kirkon jäsenyys ja halu toimia lasten parissa seurakunnassa. Tehtävään järjestetään koulutusta rovastikunnallisesti ja opastusta saa pyhäkoulusta vastaavalta työntekijältä.

Radiopyhäkoulu

Radiopyhäkoulut ovat noin kymmenminuuttisia hartaushetkiä, jotka koostuvat rukouksesta, hengellisestä lastenmusiikista ja hartauspuheesta. Mikrofonin takana istuvat pääasiassa Oulun seurakuntien lapsityönohjaajat, lastenohjaajat ja papit.
Sunnuntain teema perustuu yleensä päivän evankeliumitekstiin, jonka sisällön radiopyhäkoulu avaa kuulijalle niin että lapsikin sen ymmärtää.

Radiopyhäkoulu sunnuntaisin