Kuvakoosteessa kaksi koululaista, tussilla piirretyt kädet sekä lautapelejä.

Kouluikäiset

Me saimme kädet toimivat ja ajatukset rohkeat.
On työkin pelkkää iloa, kun kanssamme on Jumala.
(Pekka Simojoki)

Toimintaa ja tapahtumia 7-14-vuotiaille

Syksyisin taskulamppuseikkaillaan kirkon pihassa ja lauletaan kirkkossa Lastenlaulujen illassa. Koulunsa aloittavat lapset siunataan kirkossa koulutielle eskarivuoden keväällä. Syksyllä ekaluokkalaiset tutustuvat kirkkoon viidellä aistilla ja 10-vuotiailla on yhteiset syntymäpäiväjuhlat.

Lohtajan kaikilla alakouluilla on säännöllisesti seurakunnan tarjoamaa ohjelmaa kuten päivänavauksia ja kouluvierailuja. Alakoulujen oppilaat osallisvat vuosittain seurakunnan pääsiäisvaellukseen sekä nukketeatteriesitykseen tai konserttiin ja koulujen Kauneimpiin Joululaluihin ja koulukirkkoihin. Partiolippukunta Lohtajan Tesikuveljet toimii aktiivisesti. Seurakunta on lippukunnan taustayhteisö.

Donkkis-toimintaillat

Illat on tarkoitettu kaikille alakoululaisille ja 6-vuotiaille eskareille. Illat sisältävät raamattuopetusta, toimintapisteitä, Sakun ja Ruutin nukketeatteria, lauluja, haastatteluja, kisoja, raamattu- ja karkkiarvonnan ja lopuksi palkintoja. Nyyttärit ja seurakunta tarjoaa iltapalana leipää ja mehua tms.

Seurakunta järjestää iltoja yhdessä Kansanlähetyksen (Sekl), Evankeliumiyhdistyksen (Sley) ja Lohtajan Teiskuveljien (partio) kanssa.

Donkkiksiin tarvitaan myös aikuisia ja nuoria toimintapisteiden toteuttajiksi. Ilmoittaudu rohkeasti mukaan!